23 October 2007

Kip met geroosterde paprika en rode pesto

Gisteravond hadden we weer ons maandelijkse etentje van de Nederlandse Damesclub. Deze keer was het mijn beurt als gastvrouw en moest ik voor het hoofdgerecht zorgen. De anderen nemen dan een voorgerecht, een paar bijgerechten en een nagerecht mee.
Omdat het altijd erg gezellig is en er veel gekletst wordt maak ik het liefst iets wat ik vantevoren kan klaarmaken en wat dan alleen nog even de oven in moet op het moment dat iedereen binnenkomt. Dit is dan een perfect hoofdgerecht!
Ik heb dit recept trouwens niet zelf verzonnen, het komt van m’n zusje, bedankt nog Sis! Ik weet dat zij het vorig jaar met de Kerst heeft gemaakt, ik geloof voor een groep van 15!!

Wat heb je nodig (voor 6 personen):
6 kleine kipfilets (of als het hele grote zijn reken ik ook wel eens een halve per persoon en snij ik ze door de midden)
potje rode pesto
2 potten geroosterde paprika
2 teentje knoflook (uitgeperst)
beetje chilipoeder
grote beker creme fraiche
braadslee

Recept:
Leg de geroosterde paprika op de bodem van de braadslee (snij ze eventueel wat kleiner).
Maak wat inkepingen in de kipfilets, bestrooi ze met peper en zout en leg ze op de paprika.
Meng in een aparte kom de creme fraiche met het hele potje rode pesto, voeg de knoflook en wat chilipoeder toe. Mix goed door.
Verdeel over de kipfilets.
Plaats in een voorverwarme oven voor 30 tot 40 minuten.

Wat is lekker om erbij te serveren? Krieltjes en sla of rijst en boontjes of natuurlijk gewoon pasta.

No comments: