13 September 2007

Weekmenu

Soms ben ik echt zo georganiseerd dat ik er zelf misselijk van wordt! Sinds we een kind hebben en toen we in Belgie gingen wonen en ik een (parttime) baan kreeg moest het echter wel! De supermarkt was niet meer naast de deur en ik kon ook niet om 6 uur ’s-avonds eens gaan denken wat te gaan eten. Een vriendin van ons (Marieke) leerde me toen om een weekmenu te maken. Een keer per week ga ik er echt voor zitten, soms met kookboeken en al, en bedenk ik wat we de komende week zullen gaan eten. Echt, het werkt wel! Ten eerste hoef ik niet meer iedere dag of om de dag na te denken wat te eten en ten tweede heb ik op deze manier ook geen “vage” restjes meer die ik vervolgens kan weggooien en ten derde kan ik zo een goede balans maken tussen vis/vlees, pasta/aardappels en verschillende groente.
OK, een beetje mutsig is het misschien wel maar voor ons werkt het prima zo en ik hoef er (behalve dat uurtje per week) verder niet meer over na te denken.
Toevallig had Teddie gisteren nog een playdate met een vriendinnetje en haar moeder kwam haar om half 6 weer ophalen. Toen ze weggingen waren haar woorden: “Now, I have got to figure out what to have for diner”, kijk dat hebben wij niet meer!

No comments: