05 September 2007

Spaghetti Bolognese


Iedereen heeft wel zo z’n eigen versie van deze Italiaanse klassieker. Dit is die van mij! Ik maak altijd extra veel zodat ik de saus in kleine porties kan invriezen, verder is de saus natuurlijk ook heel makkelijk te gebruiken als basis voor een lasagne!
Natuurlijk kan je er ook nog verse groenten aan toevoegen, maar eigenlijk doe ik dat nooit, liever eet ik er dan een groene salade bij of wat tomaten.

Wat heb je nodig:
500 gr gehakt
1 ui
2 teentjes knoflook
blokje kruidenbouillon
1 eetlepel oregano
1 eetlepel basilicum
1 flink glas rode wijn
kleine blikje tomatenpuree
blik tomatenblokjes
geraspte parmezaanse kaas
spaghetti

Recept:
Snij de ui en de knoflook in kleine stukjes en fruit in de pan met een beetje olijfolie.
Voeg het gehakt toe en rul tot het gaar is (giet eventueel bakvet en kookvocht af).
Voeg het blokje kruidenbouillon toe en de oregano en basilicum
Voeg de tomatenpuree, tomatenblokjes en de rode wijn toe
Laat even koken en zet de saus daarna op een lage stand
Laat zeker een uur flink doorsudderen (hoe langer hoe lekkerder)
Kook de spaghetti beetgaar en giet af
Giet de spaghetti op een bord, saus erover en wat geraspte kaas.

Smullen maar!!!

No comments: