20 October 2008

Tortilla tosti


Gisteren (zondag) had ik niet veel te eten in huis, meestal snacken we dan wat 's avonds en soms bestellen we een pizza. Maar ik had zin om zelf iets te maken en na wat gespeur tussen mijn recepten kwam ik deze tegen voor een tortilla tosti. Toevallig had ik alle ingredienten in huis. Het was werkelijk jammie, ik ga het binnenkort nog eens maken. Deze tosti is heerlijk als lunchgerecht, eventueel kan hij ook als dinergerecht met nog een salade erbij en ook heel apart als bijvoorbeeld aperitiefhapje of voorgerechtje.

Verhit een koekenpan met anti-aanbaklaag (geen olie of boter gebruiken!). Beleg een tortilla met bijvoorbeeld tomaat, mozarella en bestrooi met italiaanse kruiden of beleg simpel met ham en kaas. Leg er een tweede tortilla op en leg het geheel in de pan. Laat de onderkant goudbruin kleuren, draai de tortilla tosti om en laat de andere kant bruin worden. Snij de tosti in puntjes en serveer op een mooi bord.

No comments: