23 August 2007

Mexicaanse Tortilla's

Vooropgesteld dat ik niet enorm dol ben op Mexicaans eten (meestal te vet en te veel), is dit toch een gerecht wat ik regelmatig thuis maak. Zeg maar Mexicaans met een Nederlandse twist!
Dit recept is voor 4 personen.

Wat heb je nodig:
3 kipfilets
1 ui
1 groene en 1 rode paprika
klein blikje mais
blik kidney bonen (ik neem meestal de rode, vraag me niet waarom?)
2 eetlepels Ketjap Manis (ik weet het: niet echt Mexicaans...)
2 eetlepels olijfolie
4 grote of 8 kleine tortilla's
pot zure room

Recept:
Snij de kipfilets in blokjes en marineer met de Ketjap en olijfolie.
Snij de ui en paprika's in kleine stukjes.
Bak de stukjes kipfilet in een wok en voeg daarna de ui en paprika toe.
Daarna voeg je de mais en de kidney bonen toe
Laat het geheel nog even prutten
Warm de tortilla's op in de magnetron
Schep het kip-mengsel op de tortilla en "flap" dicht
Beetje zure room ernaast

Eventueel kan je ook nog wat geraspte kaas toevoegen maar persoonlijk vindt ik dat niet zo lekker.

No comments: