01 July 2009

Pesto enzo


Alhoewel ik weer blij ben om mijn boodschappen te kunnen doen bij de Albert Heijn met al z'n lekkere Nederlandse etenswaren, toch mis ik ook wel mijn Amerikaanse supermarkt: de Wegmans. En dan vooral hun enorme aanbod aan "vers" producten en de zeer uitgebreide tapas en olijvenbar waar jezelf alles kunt opscheppen. Het aanbod van dit soort producten is zelfs bij de Appie maar erg beperkt. Misschien wordt het tijd om het zelf eens te gaan maken? Van vriendin L. kreeg ik deze recepten voor o.a. pesto en tapenade.
Pesto:
Meng 75gr. fijngesneden basilicum (ongeveer 1 plantje), 2 el geroosterde pijnboompitten, 50gr. geraspte parmezaanse kaas met 3 fijngesneden knoflookteentjes in een (staaf)mixer en voeg langzaam 6 el olijfolie toe tot een dikke groene massa is ontstaan en alle olijfolie is opgenomen.

Tapenade:
Meng 250gr. zwarte olijven, 100gr kappertjes, 3 ansjovis, 3 gesneden knoflookteentjes en een snufje italiaanse of provencaalse kruiden in een mixer en voeg langzaam 4 a 5 el olijfolie toe tot een dikkige massa is ontstaan.

Stokbroodje en een lekker glas Rose erbij! Laat die zomer maar komen.....

No comments: