01 January 2008

Saucijzen pizzarol

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit gerecht moet noemen: een pizza of een brood? Het lijkt eigenlijk nog het meest op een gigantisch saucijzenbroodje........ Het is een recept van mijn Amerikaanse buurvrouw Melinda en gisteren heb ik het voor het eerst gemaakt om mee te nemen naar het nieuwjaarsfeestje bij Petra. Moet zeggen dat het erg smakelijk was!

Waarschijnlijk is dit recept meer voor de Amerikaanse lezers want ik zou niet weten of je deze ingredienten ook in NL of BE zou kunnen krijgen.

Wat heb je nodig:
1 lb sausage, ik heb die van Bob Evans genomen. Dat is zo'n soort "geperste" rol voorverpakt vlees.
1 rol pizzadeeg, ik neem altijd "vers" pizzadeeg uit zo'n blik.
2 eieren
1/3 cup geraspte parmesaanse kaas of andere lekkere italiaanse kaas

Recept:
Verwarm de oven voor op 350 F
Haal het vlees uit de verpakking en prak het een beetje fijn in een kom
Voeg een ei toe en de geraspte kaas en meng goed door elkaar
Rol het pizzadeeg uit
Verdeel het vleesmengsel in de lengte in het midden van het deeg
Rol het deeg goed op om het vleesmengsel en klap de zijkanten een beetje naar binnen zodat er geen sappen uit kunnen lopen tijdens het garen.
Kluts het 2e ei en smeer de bovenkant van de pizzarol in zodat er een krokant korstje gaat ontstaan.
Leg de rol op een stuk ovenbakpapier en plaats voor ongeveer 30-40 minuten in de oven (of tot de bovenkant goudbruin is).
Haal uit de oven en laat 30 min. afkoelen
Snij in plakjes
Jamjam.....

No comments: