23 April 2014

Aspergetaartjes

Het is weer aspergetijd! Afgelopen weekend aten we traditionele asperges (met ham, ei en gekookte aardappels) maar ik had nog een aantal asperges over en de volgende dag probeerde ik deze aspergetaartjes. Waren goed gelukt. Ook lekker als een snack of voor de lunch, dan heb je aan 1 taartje per persoon wel voldoende. Mocht je het willen eten als diner zou ik voor 2 taartjes per persoon gaan. Eet er een groene salade bij en je maaltijd is compleet.


Wat heb je nodig (voor 4 taartjes):

  • 4 plakjes bladerdeeg (ontdooid)
  • 6 asperges (er gaat ongeveer 1,5 asperge op een taartje)
  • zakje saus voor asperges
  • boter
  • 1 geklopt ei
  • geraspte kaas
  • 2 el fijngesneden peterselie
Recept:
  • Schil de asperges en kook ze in ruim water beetgaar. Giet af en laat goed uitlekken.
  • Bereid het zakje saus voor asperges met de boter. Neem de pan van het vuur en roer er het geklopte ei doorheen.
  • Leg een stuk bakpapier op een bakplaat en leg de plakjes bladerdeeg erop.
  • Vouw de randen ongeveer 1 cm naar binnen zodat je een beetje een opstaand randje krijgt.
  • Strijk de saus erover uit (ongeveer 2 el saus per plakje)
  • Snij de asperges in 3 of 4 stukken en verdeel ze in de lengte over de saus.
  • Bestrooi met wat geraspte kaas en een beetje peterselie
  • Bak de taartjes in een voorverwarmde oven van 200 gr. in 25 minuten goudbruin.
  • Smakelijk!
Die van mij zijn niet zo groen als in het boekje,
dat komt omdat ik geen peterselie in huis had!

No comments: