07 August 2008

Zomerse pasta salade

Het is hier nog steeds warm. Erg warm. Voordat ik naar Amerika verhuisde had ik me eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat het hier zo'n ander klimaat is. Lange en warme zomers. In de maanden juli en augustus is het eigenlijk standaard 30 graden en bijna altijd zon!
Tijd voor een lekkere frisse pasta salade. Deze is een van mijn favorieten. Lekker zowel lauw-warm als koud (bijvoorbeeld de volgende dag voor de lunch).

Wat heb je nodig (voor 2 personen):
pasta (bijvoorbeeld schelpjes of fusilli)
1 kipfilet
kipkruiden
1 tomaat
1/2 bolletje mozarella
klein stronkje brocolli
stuk of 10-12 zongedroogde tomaatjes in olie
groene pesto (ongeveer 2 flinke eetlepels)
olijfolie
peper & zout

Recept:
kook de pasta
kook de brocolli (in kleine stukjes)
Wrijf de kipfilet in met de kipkruiden (ik gebruik trouwens altijd kipkruiden van Silvo)
Bak de kipfilet in de pan in een beetje boter of olijfolie
Als de kipfilet gaar is, snij hem dan in kleine stukjes
Snij de tomaat, mozarella en zontomaatjes in kleine stukjes
Giet de pasta af en meng in een schaal met de pesto en olijfolie
Gooi alle andere ingredienten erbij (brocolli, mozarella, tomaat, zontomaatjes en stukjes kip)
Hussel alles goed en breng op smaak met peper en zout.

Klaas is kees!

No comments: