11 April 2008

Kabeljauw met pesto en tomaatjes

Al surfend op het internet kwam ik dit recept tegen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf nog niet heb gemaakt maar ik ga het zeker binnenkort proberen want het lijkt me supermakkelijk en superlekker. Helaas kan je kabeljauw niet zo krijgen in Amerika maar ik kan het ook proberen met een andere soort witte vis.

Wat heb je nodig (voor 4 personen):
600 gr. kabeljauw
bakje kerstomaatjes
100 gr. zwarte olijven
4 eetlepels pijnboompitten
1 knoflookteentje
2 eetlepels pesto
olijfolie, peper en zout

Recept:
Verwarm de oven voor
Doe een beetje olijfolie in een koekenpan en doe de pijnboompitten, (fijngehakte) knoflook en de tomaatjes erin en laat ongeveer 10 minuten rustig warm worden (schud de pan af en toe)
Snij de olijven in stukjes en doe erbij
Bestrooi de kabeljauw met peper en zout
Wrijf een ovenschaal een beetje in met olijfolie en leg de kabeljauw erin
Bestrijk de bovenkant met pesto
Giet de inhoud van de koekenpan erover
Zet de schaal in de oven voor ongeveer 15-20 minuten

Lekker met pasta even omgeschud met dezelfde pesto!

No comments: